11-06-06 Fredag, Lördag, Söndag och Måndag!!

Fredagen, Thomas sista dag på jobbet sedan semester. Han kommer hem vid lunch tid och meddelar att vi ska till Rätan för Jonna är på sjukhuset, hon hade gjort illa sig. Så jag fixade det jag skulle under dagen, sedan hem och packa. När Thomas kom hem så for vi till Rätan. Hilma, Melvin, Meja och Casper var hos sin Farmor när vi kom. Vi stuvade in barnen i bilen sedan åkte vi hem till Meyer familjen. Där blev fet nattning av de minsta, vill säga Hilma och Jacob. Resten fick vara uppe tills Göran kom hem, då de var lite skärrade efter vad som hänt och pratade mycket om det.

LÖRDAGEN!!!!
Så vart det vedklyvning hela dagen efter att Göran hämtat Kim, Towe och Jonna från sjukhuset. Jag passade barnen och hojtade till när det var matdags för lilla Towe tjejen. Alla barnen skötte sig bra, och Jacob han stor trivdes balnd alla som sprang runt om honom. På kvällen blev det lite gott framför tv:n. Milla fick ett skratt anfall och strax efter det var det dags att lägga sig.

SÖNDAGEN!!!!
Blev en hyffsat lugn söndag, alla var nöjda över att fått veden klar, men Casper var nog den som var gladast. Blev mycket mys och bus med trollungarna, den dagen. Jacob fick åka cykel med Mamma, Pappa och syrran Kim. Det var en ny upplevelse. Jag tyckte att cykelstol var otäck och tung, men cyckelkärran gick bättre, blir till att spara ihop till en sådan. Vi fick dock en cykelstol av Kim, så jag kan ju alltid träna lite till.
På kvällen tittade vi på Big Brother finalen. Efter det gick Millan och la sig. Hade först tänkt att åka hem efter BB. Men eftersom ingen av oss jobbar, så valde vi att stanna. Så slapp vi dra upp Jacob i onödan. Han sov så gott uppe i rummet.

Måndagen!!!!
Ännu mera slappar dag. Njutit ute hela helgen har vi gjort. Kim körde Jacob på traktorn (leksak). Det uppskattade han, han njöt för fullt den mannen. Sedan skulle de gunga, men efter att tröttheten satt in hos grabben så var det mindre kul. Då hämtade de napp och snuttis och mådde gott ute i solen. Vid 13:30 for vi resa hem, Jacob somnade en stund i bilen, men sov bara en kort stund, så när vi kom hem blev det mat, sedan vila en stund.

Nu sitter han på golvet och leker, och ganska snart ska han få bada en liten stund. Efter det ska jag ta och lägga mig. Då jag som sagt skall upp tidigt imorgon, då jag börjar att "jobba" Ska bli kul att prova på något nytt. Och nära är det, knappt 5 min med cykel. Nära och bra. Så skönt att slippa allt stress med bussar och pendeltåg som är inställda, försenade m.m. Här är det bara att knata iväg. Nej ALDRIG MER STORSTAD För mig.

Men nu blir det ett litet bad för grabben.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0