11-06-29 Äventyr

Idag har vi varit på lite äventyr. Jag har lämnat in cv ang jobb, hoppas att någon nappar på det man skrivit. Men bor man i lilla Sveg är det inte så lätt att få jobb, men man ska ju inte ge upp hoppet :))

Vi åkte till Salab innan Af och tittade lite, de har lite allt möjligt där kan jag lova, allt från scootrar till tandborstar, så hittade vi en minimini den gillade Jacob skarpt, tyvärr hade de inget pris att ge oss. Men vi ska dit igen kanske nästa vecka och se om det finns något pris på den.

Så var jag på af och förnyade min handlingsplan. Min handläggare är så trevlig. Han tycker det är kul att jag trivs så bra som jag gör här. Så sa han att när väl sommaren kommer hit så blir det oftast ett väldigt högtryck och då har "vi" det varmast i hela landet, och på vintern när det är kallt och blir lågtryck så har vi det kallast. Han är född och uppvuxen här och är 40+ så han vet vad han pratar om ;)

Efter Af åkte vi en sväng runt sveg "Jacob hade somnat i bilen" När han vaknade tog vi oss lite glass i glassbaren nere på byn, där vi träffade en vän till Thomas och hans familj. Det var trevligt. Sedan åkte vi vår kos hem och fyllde Jacobs pool med vatten, som han njöt i vattnet. Men kan tänka mig att det var svalt och skönt då vi haft upp mot 30+ även idag. Det är fortfarande väldigt varmt ute en ca 20+ inte illa det.


Efter badet var det mys som gällde och mat. Sedan knatade vi över till grannen och pratade lite. Jacob passade på att leka med grannens tös som är 8 månader :) Tiden gick fort och det blev dags att gå hem då det blev läggdags för Jacob, som nu sover gott i sin säng.

Ja just ja, vi testade dammsugaren idag bara för att se Jacobs reaktion då han varit livrädd för den ett tag, men när vi var hos Kim och göran och Kim damsög brydde han sig inte alls. Idag gick det bra, lite orolig var han, men med skräckblandad förtjusning. Han fick även sitta på dammsugaren för att visa honom att den inte är farlig och de gillade han, så då passade jag på att dammsuga lite extra, Jacob han tyckte att han åkte bil. "brum brum" satt han och sa go trollet vårat.

Lite underbara bilder ♥




Ljusnan

Ljusnan Så otroligt vackert

Har vi tur så blir minimini Jacob's :)) Okey han kan inte ha den nu, men när han blir äldre. Om vi lyckas köpa den vill säga.

Nä nu dags för kvällens sista kaffe innan det är dags för att sova.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0