11-10-06 Ledig Torsdag

Idag är Jacob ledig, han har en ledig dag i veckan och det blev Torsdagar. Vi ska vara hemma och mysa så mycket vi bara kan. Så blir det en promenad till miniboden för att köpa ullbody, sedan evetuellt en promenad till Thomas jobb och hälsa på lite. Vad som sker sedan vet jag inte. Återstår att se, men blir det fint väder så blir vi nog ute på gården en hel del med. Så ska vi hämta ut Jacobs nya skor som ligger och väntar, hoppas bara att de passar.

ONSDAG!!!!!
Var det dagis som gällde, men innan det kom vaktis på besök och det var ju spännande så vi tog det lite lugnt innan vi gick på morgonen. Jacob flörtade in sig hos vaktis och fick titta på hans verktyg som han hade med sig, han kände bara på filen och pekade på hammaren. Duktig våran lille kille. När vaktis talade om för Jacob att det var en fil han tittade på, funderade Jacob en stund och tittade på vaktist.... Sedan hämtade han sin bil och talade om för honom hur en bil såg ut... "biiil" sa han och visade upp sin bil.

Efter en stund gick vi till dagis där de hade målardag idag, L frågade om han skulle följa med in och rita....gita sa Jacob och sken som en sol, men först fick jag pussen och kramen, sedan sa jag du få gå till L så får du rita, och han sträckte sig mot henne, så underbart att se... ALLT har släppt nu och han vet att mamma kommer igen.

Det var fina teckningar barnen hade gjort, känndes lite konstigt men samtidigt underbart att titta på teckningarna. Konstigt för det brukar vara jag som sätter upp barns teckningar på väggen, och undebart att få se sitt barns första mästerverk på förskolan. Det ska sparas och ramas in så småningom.

Eftermiddagen blev lugn, vi gick upp och väckte Thomas som varit hemma idag pga sin hosta, jag vill att han ska kolla upp så det inte är lunginflamation men han är inte orolig, fasen att man inte kan få karln att lyssna, man är ju orolig. Men så tycker han att jag är en orolig själ, jag vet inte... Kanske har han rätt. Men jag bryr mig ju bara om honom ju.

Mycket far och son tid blev det iaf, mycket bus och härliga skratt.

När vi lagt Jacob för natten och han druckit sin nattvälling så smög jag upp till vardagsrummet när det var tyst i Jacobs rum. Men fick gå ner igen då han blev riktigt ledsen, jag gav honom napp och snuttis och stoppade om honom, och skulle precis gå och sätta mig i köket, då sätter han sig upp och gråter och säger "ite gå!!!" = Inte gå!!!. Blev att åter ge honom napp och snuttis och stoppa om honom, sedan la jag mig i en av vuxensängarna så han kund känna sig trygg och somna, tog 1 timme innan han somnade, men han låg och fnulade i sin säng tills han tröttnade och somnade. Och nu sover han gott vår lille prins.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0