11-10-10 Sjukstuga!!

Idag är det sjukstuga här hemma. Jacob är genomförkyld, rosslig i bröstet och hostar för fullt. Ingen feber "ännu" hoppas att han slipper det. Men 1 alvedon har han fått idag då han mest troligt haft ont i kroppen. Nu sover han gott i sitt rum, försökte att ha honom inne hos mig för att vila, men så fort han somnade i min famn vaknade han till och skulle hålla mig hårt. Gick till skötbordet för att ge alvedon då det var tårar mellen vilan, där somnade han till med. La ner honom i sängen och sjöng för honom tills han somnade och nu har han sovit i 30 min.

Blir inget dagis denna vecka som verkar, inte när han mår som han gör. Var lite piggare imorse men det vände som sagt rätt snabbt. Och när han inte orkar leka hemma inget passar, då orkar man inte heller vara på dagis.

Nu hoppas vi på att han ska krya på sig snart, vila och dricka är viktigt. Matlust verkar han inte ha heller, få se om han äter lunch senrae, annars blir det välling, då får han i sig både vätska och näring.


Så var vi ju i Rätan i Lördags då Hilma blev 2 år. Av oss fick hon, en dockvagn, babysitter och resesäng (till dockan) det uppskattade hon. Så bjöds det på fika, vi kom lite sent då jag fick för mig att kalaset började 14:00... Det var fel, 12:00 började det. Men vi kom inte allt för sent iaf. om jag inte minns helt fel var vi framme runt 13-tiden.

Jacob var nyvaken när vi kom fram, så var där mycket folk och en del hundar, så han blev lite osäker, men inte ledsen.

När det lugnat ner sig så vågade han sig ner för att stöka runt, leka med leksakerna, gosa med katterna. Han var en glad kille med andra ord :)

Vi stannade till Söndag och åkte hem någorlunda tidigt. Skönt att komma hemma lite tididagre någon gång med. Hemma åt vi middag, och Jacob fick ett bad. Sedan blev det natti natti för honom.

När han väl somnat gick vi vuxna och la oss för att vila. Vi vaknde ca 3 timmar senare, då tyckte jag att jag lika gärna kunde lägga mig för natten. Tur var väll det, för under natten så hostade Jacob ganska mycket så jag vaknade till lite då och då.

Ja detta var lite om vad som hänt denna gång. Få se när det uppdatering nästa gång. Kanske ikväll om ork och lust finns. Sedan beror det ju självklart på hur Jacob mår.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0