11-09-26 Helgen!

I fredags eftermiddag åkte vi till Rätan och hälsade på familjen Meyer. Där var det mycket liv och rörelser, av småbarn och kattungar. Jag hittade en liten kattunge som jag vart väldigt förtjust i, men vi ska ju inte ha någon katt ännu, så den hinner att flytta.





Jacob trivdes som vanligt och kröp efter kattungarna och barnen. Han var för det mesta en glad kille, men inget tålamod när det gällde mat. Fast det har han ju inte hemma heller.

Jag, Jacob och Hilma delade rum och det gick hur bra som helst, jag var dock lite orolig att väcka damen när jag skulle lägga mig, men hon sov så gott. Sedan när Jacob vaknade första natten och var ledsen var jag säker på att hon skulle vakna.... Men hon sov. Andra natten vaknade Jacob på nytt och var väldigt ledsen, så jag fick lägga över honom till mig en stund för att han skulle komma till ro, även då sov lilla hjärtat. När Jacob somnat om la jag över honom till hans säng och han sov hela natten. Han vaknade dock med en förkylning, men inget som han mår dåligt av, han är lika pigg som vanligt.

Hilma var så go när hon vaknade på morgonen, första morgonen stod hon upp i sin säng och bankade lite försiktigt tills jag vaknade, då hjälpte jag henne så hon kunde komma ner. Andra morgonen så sjöng hon lite försiktigt, och helt plötsligt hör jag henne säga HEJ! Då hade även Jacob vaknat så satt de i sina sängar och pratade med varandra medan jag låg och lyssnade på dem. Sedan var det dags att kliva upp, och jag fick en tillsägelse av Jacob som hette duga då jag först lyfte ur Hilma från sängen.

Vi blev bortskämmda med trevliga människor och god mat. Thomas kommer att åka dit nästa helg med då för att gå igenom en massa saker som han få ha där. Jag och Jacob stannar hemma. Så då blir det skräck natt för Milla (skräck film) Jag älskar att titta på skräck film när jag är "ensam" släcka ner över allt, ha något gott att äta och drick och bädda ner sig i soffan och bara njuta ;)

Idag var det vanlig vardag igen. Jacob på dagis och jag gav mig ut på äventyr. Innan dagis satt Jacob och lyssnade på musik på youtube, Lena PH.. Ont det gör ont, han sken upp som en sol och säger "Isis"=Dagis Sedan pekar han mot Lena PH och och säger "L" Med ett stort smile i hela ansiktet.

Väl på dagis möttes vi av all personal, och en ny tjej som börjat där. Lilla A. Jag stannade en liten stund och pratade, Jacob kröp iväg till kuddrummet, jag ropde på honom när jag skulle gå för att säga hej då, då kommer han skumpandes på baken och "gnäller" men flinar upp sig samtidigt, bus killen. Jag lyfter upp honom, ger puss och kram och säger hej då. Sedan tog L honom och gick in till lekrummet och han bara flina. Jag blev så glad att det kom en liten glädjetår på kinden. Så skönt att han inte skriker av ilska längre utan förstår att Mamma kommer tillbaks och att han har roligt på dagis.

När jag sedan skulle hämta honom så ville han inte följa med hem, han busade hela tiden och kröp ifrånmig så jag fick ta honom. Lite motvillig var han tills vi stod vid dörren, då sken han som en sol. Så försökte vi få honom att vinka hej då, men han vill inte. Först när vi stängt dörren vinkade han.

Nu sover han gott och Thomas har vaknat. Få se hur det är med Jacobs hosta inatt, ivärsta fall blir det till att höja sängen med hjälp av böcker, men som det verkar nu så är det lugn.

Ja det var en lite uppdatering på avd som hänt.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0