11-04-24 På bättringsvägen

Ja då vi är på bättringsväg här hemma. Jacob är den som är friskas av oss 3. Han snorar minst. Jag är fortfarande förkyld och tjock i näsan och hostar, men betydligt piggare, Thomas är inte bra men han håller humöret uppe. Värken i lederna är INTE kul, han har så ont att han svettas. Men han kämpar på i alla fall.

Igår var det underbart väder ute, varmare ute på gården än det var inne. Hoppas att det blir lika underbart väder idag. Än så länge ser det riktigt lovande ut, men vädret kan växla snabbt.

Idag börjar dagen strålande bra. 06:45 dags att kliva upp då vi har en morgonpigg kille, 06:50 var vällingen serverad :) sedan upp fixa ny blöja och lite kläder. Och nu sitter det en go och glad Jacob och leker på golvet :) Själv ska jag snart ta mig en kopp kaffe så man vaknar till liv.

Hade en otrevlig hosta inatt (torr hosta) Så en annan somnade inte förren 04-tiden. Så man har ju inte fått sova så många timmar, men ovanligt pigg är jag i alla fall. Men kommer nog att lägga mig en stund när Jacob ska sova middag.

Så tittade vi på lite kort på Thomas när han var i Jacobs ålder och jämförde, och vad ska man säga, lille Egeklint är en kopia av sin kära far. Då blir han en snygg kille, det gillar vi. Vi hoppas bara att Jacob ärvt mina leder, för reumatism är inte kul. Så det hoppas vi verkligen att grabben slipper.

Jag ska be att få ta prov på Jacob för att se om han har barnreumatism eller inte. Min bror har gjort det på sina barn då han själv är reumatiker. Ska prata med läkaren om det när vi ska till BVC.

Idag ska vi försöka att få med oss Thomas till tjärn och må gott där, beror helt på hur han känner sig i kroppen. Annars blir vi hemma på gården. Tjärn ligger ju max 5 min gång avstånd. Så långt är det ju inte.

Nä dags att mysa med grabben, han är visserligen väldigt nöjd på golvet, men studsar ner på golvet en stund jag med och leker, busar och myser lite, alltid leka trevligt och uppskattande :)

Få se om det kommer ett nytt inlägg lite senare idag/kväll

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0