11-04-27 Dagis

Idag började dagen med lek på golvet, Jacob var pigg och ville leka. Efter en stund bytte vi blöja klädde på oss. Sedan leka mera. Thomas kom ner en stund drack kaffe och sa hej då till oss innan vi skulle till Dagis.


På dagis satt Jacob först i mitt knä och höll i min tröja, men vi gick in till lekrumet då gick det bra att släppa mamma. Jag stannade fram till fruktstunden, sedan blev jag hem skickad. Fick en stor PUSS av grabben innan jag gick, jag sa hej då och vinkade, han fick fram ett pip men när frukten kom hade han inte tid med mamma, han tittade på mig flinade stort och tittade på frukten.

För mig blev det en lång dag, den längsta i mitt liv. När P ringde kl 13:30 hade grabben vaknat, jag knata över och hämtade en glad liten kille. Allt hade gått bra, efter fruktstunden hade Jacob förstått att jag gått så han blev lite ledsen, men P fixade fram lite roliga leksaker så glömde han bort att vara ledsen.

Lunchem gick bra han åt med god aptit, men så är han ju ett litet matvrak med :) efter det var det sova som gällde, och sedan fick mamma komma.

Imorgon är Jacob ledig, för P som har inskolningen ska på möte, och eftersom Jacob känner P bäst så tyckte de att han kunde vara ledig så det inte blir fel. Men på Fredag ska vi dit igen. Och nästa vecka ska inskloningen vara klar, då bestämmer jag själv tiderna när han ska komma och när vi ska hem.

Hemma blev det mycket mys och bus med mamma och pappa, så fick han smaka korv i senapssås för första gången och det gillade han. Efter middagen blev det hårdrock, Saxxson "I've got to Rock"Den diggar Jacob vill vi lova :) 


Nu ligger det en utslagen hjälte och sover. Ja just ja... Idag kom Jacob även på att han kan sätta sig själv upp i sängen, det tyckte han var kul. Bus killen våran. Thomas gick in la ner honom sa natti natti så somnade han gått.

En liten kort sammanfattning om dagen som gått. Kan ju säga att en annan fick lite gjort här hemma idag då jag var tvungen att sysselsätta mig själv för att få tiden att gå.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

fint du! (:

2011-04-27 @ 23:30:06
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Louise

Korv i senapssås är gott!!

2011-05-01 @ 09:56:12
URL: http://lussekatterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0