11-08-03 Onsdag!

Idag vaknade man 07:45 av att Jacob stog upp i sängen och ropade på mamma :) Så gnällde han lite mellan oxå. En flaska välling, han åt ungefär hälften sedan var det bra. Efter det gick vi upp och när vi kom till köket mötte vi Thomas, det blev lycka för Jacob att möta sin pappa direkt på morgonen, annars är ju jag och Jacob uppe en bra stund innan han.

Jacob har lärt sig att skruva på korken till salvtuben, han satt och fnulade med den som han brukar (tom) tänkte inte mer på det, gick och fixade kaffe till Thomas när jag kom tillbaks visade han upp tuben och hela han lös av lycka. Men han kunde inte skruva upp den så jag hjälpte honom, jag frågade Thomas om det var han som skruvat på korken men det hade han inte, så nästa gång tittade jag när Jacob satt och höll på med tuben och efter en liten stund han han skruvat på korken, efter omgång nr:3 förstog vi att det inte var en tillfällighet, så nu gäller det att lägga undan salvorna vid skötbordet för snart lär han sig nog hur man skruvar upp dem med. Det är en smart liten kille vi har :) Jag ska försöka att fånga upp det på film och självklart ta kort på det.

Det busades och mystes en del nu på morgonen och när Thomas åkt kom Jacob på att någon saknades, han gick till trappen och ropade "Cakker" Men då han inte fick något svar drog han vidare mot sitt piano. Och efter det var det frukost, även då ropade han efter Casper. Nu ligger han i sängen och mår gott återstår att se om han somnar eller inte.

Om han somnar ska jag ta och kravla mig upp för att betala räkningar om han väljer att inte sova så gör jag det när han ska sova middag. För nu är det på tiden att betala dem. Jag har ALLTID varit noga med att betal räkningarna så fort lönen kommit, men denna gång så var det inte så... Slarv från mig sida, skäms på mig!!!

På eftermiddagen ska jag och Jacob gå ner till sandtjärn och bada, vi var ner igår när Kim, med familj var här och badade, jag busade med Jacob i vattnet med att hoppa och han tyckte att det var roligt så det ska vi fortsätta med, så hoppade han från bryggan och det var med poppis. Så idag blir det för mamman att ta på sig badkläder så hon kan busa ordentligt med sin älskade son ♥

Så måste jag ju säga att det är tomt nu när Casper åkt hem. Ha varit så kul och mysigt att ha honom här, gotrollet. Men nästa gång är det Jonnas tur att få rå om Moffa, Jacob och Milla på tu man hand. Det ser vi fram mot. Kommer att bli mysigt det med.

Verkar inte som om Jacob tänker att sova något, så jag funderar på att ta upp honom. Så få han sova efter lunchen istället. Kanske behövde han bara vara ifred för att fylla blöjan lite, då brukar han nämligen dra sig undan. Och att få ligga ifred i sängen är ju inte helt fel de, där finns dessutom napp och snuttis som man kan ha undertiden :))

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0