11-08-24 Sommar!!

Sommaren håller i sig, är dock kallare på kvällar/nätter och tidigt på morgonen. Men framåt dagen så är det varmt och gott ute. T-tröja och kortbyxor är vad som gäller under dagen. Hoppas att det håller i sig länge.

Visst kan jag längta till hösten, med alla vackra färger på träden med mera, men värmen är ju såklart underbarast. Vintern har sin charm den med, särskilt nu nu är man bor i Sveg och man får ordentlig vinter med mycket snö. Kul för Jacob, då han kan åka pulka och busa i snön. Finns mycket man kan hitta på under vintern med.

Idag har jag en trött kille här hemma. Just nu sover han middag. 2:a gången han sover idag, men så är han ju förkyld med och det tar på krafterna. Förövrigt är han pigg och glad även om det kan bli lite synd om honom ibland, men då räcker det med att han få sitta en liten stund i knät och bara må gott. Sedan full fart igen.

Som Thomas skrev i sin blogg så är det vinter kläder på g till Jacob. Overallerna han hade förra vintern kan han ha detta året med, då de var lite stora. Mössa, fusk polo och vantar är fixat. Även höst kläderna är fixade, jackan jag hämtade igår, överdargsbyxor, mössa och vantar. Bara skor kvar, ska fixa det när räkningarna är gjorda. Skor köper jag på plats då de ska provas. Storlekar på skor är inte det lättaste.

Överdragsbyxorna varmfodrade

Tossor bra till vagnen

Vantar lätta att ta på.

Vantar lite svåra att ta av



Nä nu ska jag ta och röja av på diskbänken efter lunchen.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0