11-07-02 Hemma sent och sovmorgon

Ja det blev några timmar i Rätan igår, det var skoj och tiden bara rann iväg. Jacob var på bra humör en stund iaf och lekte med Hilma och utforskade som vanligt. Efter en stund hör jag Meja säga " Har du bajsat Jacob? Det luktar bajs." Och mycket riktigt hade han bajsat, Thomas och jag fick hjälpas åt med att klä av honom, sedan ställde Thomas honom i badkaret och han fick duscha.

Sedan tog det glada humöret stopp, Jacob var trött och grinig. Jag gick bäddade ner honom i en vagn som jag lånade av Kim, och gick en bra stund med honom ute och tillslut så somnade han och sov bort resten av kalaset.

Det var mysigt kalas med många kramgoa barn, och Meja var/är så stolt som blivit 4 år GRATTIS världens bästa MEJA!!!

Meja hade beställt hembakad pizza till middag och till effterätt blev det maränger och glass med massa gottitt på :) och kaffe till oss som är riktiga kaffetunnor :))

Efter fikat så hittade Meja en pappalångben och det blev samling vid fönstret i köket, Meja, Melvin och Hilma tittade på den "stora flugan" som Melvin sa :) Alla höll i "flugan" men det var med skräckblandad förtjusning. Först försökt Kim och Meja att släppa ut den men den flög bara in igen, och passade barnen på att titta lite närmare på den, tillslut var Kim tvungen att ta bort den då den inte överlevde små nyfikna fingrar.

Vi åkte hem runt 22:30 och var hemma lite innan 00:00 Så det blev byta på Jacob fixa välling och sedan natti natti. När Jacob åt välling slängde jag in hans finkläder i tvättmaskinen och körde igång den, den fick köra förtvätt, sedan stängde jag av och gick och la mig.

Nu på morgonen så väckte Jacob mig 09:20 Sovmorgon tackar man inte nej till :) så har jag startat tvättmaskinen igen.

Idag blir det en lugn dag hemma, kanske vi tar och skurar rent gallret till grillen idag passa på när det inte är så väldigt varmt ute. Men sommar solen får gärna visa sig igen.

Bilder från kalaset kommer lite senare, just nu ligger de i älsklingens mobil ;))

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0