11-07-20 kväller

Idag har vi varit ute hela dagen, förutom när Jacob sov middag. Och tur var det att han sov inne, då det kom världens störtskur, då känndes det gott att han sov inne.

På eftermiddagen gick vi en lite promenad runt om i sveg, så gick vi ner till tjärn och gungade, det uppskattade Jacob massor. Men han blev lite besviken när vi inte stannade för att bada. Han pekade mot sjön och sa "bada" flera gånger. Men eftersom det nyss regnat och vi dessutom inte hade med oss någon blöja så fick det vara.

På vägen hem lovade jag Jacob att han skulle få bada hemma, så när vi väl var hemma så skyndade han in till badrummet och ställde sig vid badkaret och talade om att han skulle "bada". Eftersom jag lovat så skurade jag rent badkaret som alltid, sedan tappade jag i vatten och klädde av Jacob. Som han njöt när han fick sitta i badkaret när vattenkranen var på. Han badade länge och busade och jag busdae med honom "satt på golvet" Efter ett tag fick han nog och ville komma upp. Så inga ledsna miner när man tog upp honom.

Efter badet blev det middag, sedan bus med mamma en stund. När jag busat färdigt med Jacob ställde jag mig och gjorde middag till mig och Thomas. Eftersom Jacob badade innan middagen så fick han en burkmat till middag.

När Thomas kom hem blev det inte så mycket far och son tid då Jacob var väldigt trött och mammig. Men undertiden som jag fixade nattvällingen så busade de på bron. Sedan blev det välling och natti natti, ikväll var det Thomas som gick in och stoppade om Jacob efter att han ätit klart.

19:00 så hade Jacobs energi tagit slut. Och nu sover han så gott. Ja Thomas energi har också tagit slut, han ligger på soffan och sover, men han ska upp om ca 1 timme, det vill säga runt 21:00.

Så vart man ju lite besviken idag... Inget paket i brevlådan... Hoppas att byxorna kommer imorgon annars får jag ringa.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0