11-07-27 Casper och Jacob

Ja som sagt så kom Casper på Söndag kväll till oss och stannar denna vecka. Är så kul att ha honom här :) Jacob är överlycklig, det första han säger på morgonen är välling och när den är slut så tittar han runt pekar på golvet och säger Caker= Casper. Så skuttar han ut till köket och hallen och ropar efter Caker. Dröjer nog inte länge tills han kan säga Casper.

Igår satt de upp i soffan och tittade på Pingu, Jacob myste verkligen i Caspers famn. Och stora grabben verka må gott han med.

Casper och Jacob leker och har kul. På morgonen efter frukost så borstar Casper tänderna på Jacob och det går hur smidigt som helst. Casper månar verkligen om Jacob, men det gör han ju med alla små barn.

Innan vi gick till dagis så plockade Casper upp leksakerna, han är så duktig han går och städar upp leksakerna efter att han och Jacob lekt färdigt, men Jacob kan vara snabb med att plocka fram leksakerna igen. Så hjälper han till här hemma med att plocka undan efter att vi ätit, fast han inte behöver. Men han vill hjälpa till och då är det klart att han få göra det.

Nu är de på dagis och leker, Jacob brydde sig inte ett dugg om att jag gick, han hade inte tid att säga hej då, men en liten kram fick jag allt, och av Casper med så klart :) Det blev lycka då jag berättade för Casper att han fick stanna med Jacob på dagis och att jag skulle gå hem. Så nu busar de för fullt på Myltan.

Undertiden ska jag passa på att dammsuga och torka golven. och pyssla med lite annat smått här hemma.

Nä nu ska jag se om jag kan få liv i älsklingen, sedan blir det till att dammsuga och torka golven.

Imorgon ska vi gå till badhuset och busa.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0