11-07-28 SOMMAR!

Idag har vi haft upp mot 40+  grader i lilla Sveg, så jäkla underbart. Har i stort sett varit ute hela dagen. Tog 1 timme inne på badhuset. Hade lovat Casper att vi skulle till badhuset, och att se lyckan hos en 10-årig grabb är inte helt fel. Casper var som en liten ål i vattnet och njöt för fullt. Jacob busade på bra han med. Han åkte båt och flöt på rygg med mamma's hjälp. Så var vi "mini" bassängen och lekte med vattenstrålarna, det var med kul. Efter 1 timme tyckte Jacob att mycket få vara nog. Kallade in Casper som fick åka kana 2 ggr innan vi skulle byta om.

Efter badet blev det en glass till grabbarna, och det gick i dem bägge 2 utan problem. Väl hemma varvade vi ner ute i den härliga solen och efter en stund så åkte Casper och Thomas till Ica och till knuten. Idag blev det pizza till middag, något vi äter väldigt sällan nu mera. Efter maten blev det kaffe, sedan knatade vi över till grannen och satt ute hos henne med hennes sällskap och snackade lite. Jacob och Casper busade på.

kl 20:30 var det dags att gå hem med Jacob för att göra natten. Några klunkar välling sedan somnade han gött.

Thomas och Casper fortsatte att flörta in sig hos grannen ;) Och snacka lite skit. Jag hade väl kunnat knata över dit efter att Jacob somnat, men känner att det är bäst att vara hemma. Jag skulle inte låta honom ligga själv även fast Mickan bor så pass nära. Visst kan jag höra om Jacob blir ledsen, men mitt samvete säger att jag ska vara hemma. Och så tror jag de flesta föräldrar tänker.

Så nu sitter jag och väntar på att grabbarna ska komma hem. Och att tvätten ska bli klar så man kan slänga in den andra tills imorgon. Blir lite sent att köra en maskin till nu.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0