11-06-28 Sjukstuga

Här är det sjukstuga "igen" Blir trött på detta elände. Feber, förkylning och hemsk hosta. Jag har klarat mig så här långt, men grabbarna är sjuka. Jag kännde mig dåsig och trött som om jag höll på att bli sjuk, med ont i halsen och huvudvärk, men det gick över, och nu ligger mina grabbar istället.

Jacob hostar, snorar och har feber från och till. Inte mycket feber men feber. Alvedon får han när han ska sova eller om han visar tecken på att han absolut inte mår bra. Men han brukar vara pigg trots febern och inte behöva alvedon dagtid.

Thomas hostar fruktansvärt mycket och känner av sina bihålor. Men han håller igång så mycket han orkar och det är inte lite det. Just nu ligger han och vilar lite, och bästa medicinen när man är sjuk är just att vila. Inte stressa, eller hålla på med för mycket stök.

Så kom "Kent" på besök en gammal klasskompis till Thomas, det var skoj och Thomas och Kent hade mycket att prata om, då de inte träffats på evigheter.

Jag har röjt lite här hemma idag, vikt tvätt och lagt in kläderna på sin plats, hängt upp ny tvätt och startat ny omgång tvättt. Thomas tog sig äran och fixade mat trots att han inte mådde bra. Blev en enkel lunch/middag, och gott var det :)

Så har jag och Jacob varit ue på en liten promenad + att vi gick till "Dagis" och hämtade släktträdet som vi ska sätta upp på hans rum, ska köpa en tavla och rama in den först. Någon bild på släktträdet kommer INTE utan vill man se det så är man välkommen på ett litet besök.

Riktigt sommar har vi med, har varit 30+grader här idag (i solen) Så trots att det är en liten sjukstuga detta just nu, så har vi varit ute stort sett hela dagen. Frisk luft är nyttigt för både kropp och själ.

Jacob han har dessutom bestämmt sig för att lära sig gå, så nu är det fullt ös. Han går inte själv ännu, men det kommer. Lära gå vagnen som Kim och Göran köpte för oss går ju  flitigt här hemma och han reser sig upp hela tiden.

Härligt att se underverk hos sitt/sina barn. För varje framsteg de tar blir man stolt om det ordet räcker till, skulle inte tro det :)

Nu blir det snooz och bus med Jacob, innan det är dags att göra natten. (En kladdig kille som nyss ätit upp sin glass)

(Källa Googel)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0