11-05-09 Ny vecka och sommar

Så var det ny vecka. Jacob vaknade kl 07:20 så mamma fick lite sovmorgon :) Lite välling, sedan bus på golvet (Jacob's egna vilja) Han sitter så snällt och leker på golvet på morgonen.

Så kom Thomas ner, Jacob blev strålande glad som alltid. Det blev lite mys och bus med far och son oxå. Sedan var det dags att klä på sig för grabben skulle till dagis. Idag stannade jag lite längre än vanligt, men det var trevligt. Jacob var glad och nöjd när jag gick.

Väl hemma började plocka lite smått, sedan var det ett akut besök till toa, och när jag går in till toa, så hörs Jacob över hela sveg, han blev väldigt ledsen bara så där. Men fick veta när jag hämtade honom att han nog var trött, för det tog mindre än 1 minut så sov han gott i vagnen, i hela 3 timmar. Efter vilan ringde L och talade om att han vaknat men inte ätit lunch, så de frågade om han skulle äta där eller här hemma. Han fick äta på dagis i lugn och ro medan alla andra barnen var ute och lekte. När jag hämtade grabben, möttes jag av en sandig glad liten kille. Men humöret var lite si och så. Fick höra av M att Jacob varit arg en extra gång på dagis. När M matade Jackob så gick L förbi och Jacob blev glad, när sedan L gick ut vart Jacob skit sur. Så humör har han den lille herren. Ja för att inte säga röst resurser ;)

Jag bestämmde mig för att gå ner till byn en sväng med Jacob, vi köpte hem, Mjölk, toapapper och kaffe. Så köpte jag en varsin glass till oss. Jacob riktigt njöt av glassen :) Hela grabben blev kladdig + vagnen, så nu ikväll har jag tvättat dynorna till vagnen, så nu är vagnen ren och fräch. Passade på att skura rent resten av vagnen med.

Vi hoppade middagen idag eftersom Jacob åt sen lunch, så istället fick han yoggi och ett smörgåsrån.

Sedan blev det en kort stund med mys för Jacob och Thomas då grabben var trött, välling och natti natti. Sedan sov han gott fram till 21:50, då vaknade han och vart riktigt ledsen. Lite mys med mamma och pappa så lugnade han ner sig, så fick han lite välling. Men Jacob fick för sig att han skulle leka, men där hade han fel, så lite ynklig blev han allt när jag sa natti natti till honom. Men nu sover han gott.

Imorgon ska han få sova en stund på förmiddagen innan vi ska till dagis, så han hinner vara med och leka.

Nä nu ska jag slänga in lite bilder i andra bloggen och sedan lägga mig, natti natti

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0