11-05-11 Förkyld och gnällig

Jacob våran älskling är förkyld och gnällig. Kom nu på morgonen. Han vaknade med ett strålande humör, fick välling och sedan vände det. Näsan rinner, och inget passar. Efter att Thomas gått la jag ner honom i sängen och han blev hur nöjd som helst. Då har han Bara varit uppe i 1 timme, så något skit i kroppen är det ju (skulle jag tro). Jag är lite små snörvlig, Thomas verkar åka på ny halsböld, men han skulle till jobbet idag iaf, i värsta fall får han väll åka hem.

Få se om grabben somnar eller bara ligger och mår gott en stund. Inget dagis idag, när jag bara går hemma och inte har något möte att gå på så kan grabben få vara ledig, skulle han bli sjuk med feber nu då så är det gott att ha honom hemma. Vård av barn tar jag bara ut om jag absolut måste, typ om jag ska på möte, intervju m.m. Men annars blir grabben "ledig".

Japp då sover grabben, då återstår det att se hur denna dagen blir. Jag hoppas att det "bara" blir en förkylning. Men men börjar man på dagis så blir det nya bacciller och då kan man bli sjuker.

Magsjuka har härjat på dagiset med, men än så länge har vi klarat oss här. Jag har hellre influensa än att ligga magsjuk.

Nu blir det kaffe för min del, sedan titta till grabben. Kanske slänga in lite tvätt i maskinen. Och lite annat pyssel.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0