11-05-19 En strålande dag!!

Blev en strålande dag idag, Jacob har verkligen njutit idag. Vaknade på toppen humör, han hojtade och pratade massor på morgonen så man vart lite orolig att Thomas skulle vakna men icke. Efter lite mys och bus blev det en smörgås, sedan dags att gå till dagis. Mamma fick puss och kram, sedan tog P honom och jag vinka hejdå. Han började på att gnälla, men jag han bara vända på klacken så hörde jag en glad kille. Strax efter att jag kom hem ringde P och berättade att det gick kanon bra, han var på strålande humör och studdsade omkring på baken och lekte med leksakerna. Hon kände att hon var tvungen att berätta att han var så glad , så att jag kunde slappna av på mötet, hur gulligt är inte det?

Hem efter mötet, ringer runt 11-tiden för att höra hur det gått, jo då de var så imponerad av att han varit en solstråle hela dagen, men ca 15 min innan jag ringde så började han att gäspa och visade lite mindre intresse för att leka, men fortfarande nöjd. De bäddade ner honom i vagnen och han somnade ganska snabbt.

Eftersom personalen skulle iväg idag var det föräldrar där på eftermiddagen, så jag valde att hämta grabben tidigare, så när han väl vaknat så gick jag dit, och då fick han lunch där, han och en annan kille hade sovit, så de fick äta efter vilan, då de sov så gott när det var lunch.

Hemma igen fortsatte det glada humöret, efter ett tag blev grabben lite trött och vilade i 30 min. Sedan var det middag, bus och mys. Sedan blev det dags att få på sig pyjams, sedan satt vi ute och väntade på att Thomas kom hem.

Och nu sover grabben gott efter en underbar dag (som alltid) men känns skönt att han ha varit glad hela dagen på dagis idag. Annars kan han ju visa sin mindre glada sida för fröknarna ;)


Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0