11-05-20 Ledigdag

Idag har Thomas haft en ledig dag, Danskarna är lediga då det tydligen är röbetsdagen idag?? Ja ja, alla länder har sina särskilda lediga dagar. Vi har haft en bra dag iaf. Började dagen med morgon mys med grabben innan dagis. När jag lämnat prinsen på dagis så cycklade jag ner till byn och skickade kläder till en vinnare från Tradera :)

Väl hemma satt jag och Thomas och pratade lite allmänt, sedan ringde han till Kim och pratade, jag fixade kaffe och skulle precis ta en slurk, då ringer P och säger att Jacob har 38 i feber, jag går och hämtar en glad men lite trött kille. Han känns inte så varm när jag hämtar honom, men man såg på honom att han inte var pigg. Efter ett tag piggnade han till och jag kollar tempen, då stannar det på 37,5. Kanske han bara var varm efter vilan. Men det är klart att de ringer när de har feber. Så spökar ju tänderna lite med. Tandköttet är svullet så då kan han ju få lite feber fram och tillbaks.

Lite senare underdagen så åkte vi till Knuten (pizzeria) och åt gott. Jacob charmar alla på Knuten, och en av de anställda frågade om han fick ta kort till hemsidan, grabben blir snart kändis i byn ;)) Efter besöket så körde vi en sväg och bara njöt av naturen, Jacob älskar att åka bil, han pratar och skrattar mest hela tiden, och göra han inte det ja då sover han istället.

Hemma blev det sedan välling och natti natti. Själv ska jag snart lägga mig med.

Imorgon far vi in till stan, det ska bli kul, även Kim, Göran och Towe kommer att vara där. De övriga barnen är hos sin farmor, skönt för dem att få vara där, särskilt för Casper som inte gillar att åka bil långt.

Efter stan åker vid med hem till Rätan, för på Söndag blir ju allas Jonna 7 år och det ska vi såklart fira.

Första gången jag träffade Jonna var hon en något blyg 2-3 åring, hon kollad in mig ett tag och Casper sa ganska många ggr "du få ge henna en kram, det är ju Milla ju" Men är man blyg är det inte lätt. Tillslut vågade hon och jag fick en kram och en stor blöt och snorig puss.

Har fått lov av Kim att lägga ut 2 bilder, Tusen tack Kim.

Första gången jag träffade Casper, tog inte många minuter innan han satte sig i mitt knä. Go grabben.

Och så stor var Jonna första gången jag träffade henne :)

Idag är det en tuff tjej med mycket skinn på näsan och så är hon ju alls prinsessa. Lilltjejen har blivit en stor skoltjej.

Ska bli kul att träffa hela högen. Fasen vad tiden går fort. Moffa och "Tant Millas barnbarn" ;)

Jag är ju Milla, Pappa/Moffas tjej, och är så glad att de gillar mig hela högen. fy satan vad nervös jag var första gången jag skulle träffa Kim, My, Göran och Casper. Ville bara försvinna snabbt när jag fick veta att de var i Bro. Och Thomas stackaren han fick nästan hål i armen så som jag "kliade" Så gick det hur bra som helst.

Ja nu har Casper och gänget fått en liten morbror och töserna har fått sin älskade lillebror. efter 26, 23, 19 år så kom lillebror Jacob, kändes lite konstigt i början vill jag lova, men nu är det inga konstigheter alls.

Vart lite långt skrivet märker jag, och jag som bara skulle göra ett kort inlägg, inte alltid det går inte.

Har tagit kort på Jacobs nya tröjor, har varit på jakt efter dem länge, och nu ätligen har de kommit :)

Tuffa tröjan

Cool

Fräck

Ja det är vad jag tycker om tröjorna ;))

Nu dags att lägga sig så man är något pigg imorgon då vi ska upp tidigt.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0