11-05-23 kväller

Då var det kväll, Thomas kom hem, myste lite med grabben, monterade upp gräsklipparen. Efter en stund fixade Thomas nattblöjan och jag skakade vällingen. Sedan sa vi natti natti som vi brukar göra. Jacob drack sin välling i lugn och ro, sedan började han gallskrika, vad man än gjorde var det fel.
(Visst har han gnällt någon gång när man ha lagt honom förut men han har aldrig tidigare gallskrikit på detta vis.) Har alltid låtit honom ligga i egen säng och sett till att han somnat i sin säng, men ikväll blev det ett litet undantag, för så ledsen som grabben var, det var inte alls kul.

Tog in honom i vårat sovrum, där vi sjöng lite och myste. När han väl kommit till ro så bar jag in honom i sitt rum la ner honom i sängen sa god natt och strök honom över pannan så la han sig till rätta. Han ville helt enkelt bara få mysa lite till.

Ja så nu sover grabbarna gott. Jag ska snart lägga mig oxå, ska ju vara med på dagis imorgon, och se hur föräldrarna jobbar. Det ska bli kul, kommer nog att bli jobbigt för Jacob men han få ju var med så mycket det går.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0