11-05-23 Måndag!

Hej svejs!!

Helgen har varit underbar, I Fredags var vi hemma och myste, samt tog en sväng till "Knuten" och åt gott, efter det åkte vi bara runt lite, så härligt.

På Lördagen var vi upp tididigt, fixade välling till grabben, kaffe till oss. Sedan åkte vi till Rätan där vi bytte bil, fick åka med Kim och Göran in till stan, och det var inte helt fel vill jag lova. De 5 största Meyer barnen var på annat håll och lekte och hade kul.

Vi hittade lite smått och gott inne i stan, och Thomas slog på stort och köpte en gräsklippare, det behövs nu. Så fick Jacob lite fler bilar, Jonna fick födelsedags present.

Så blev det kebabfrukost, och inne i stan hade de kebab med ris, som jag har saknat det, det var riktigt gott. Trots att jag blev mätt efter halva portionen, så kunde jag inte sluta äta, bara njöööt av maten.

Jacob var inte så hungrig då han fick en banan innan vi andra åt. Men han smakade lite iaf.

Sedan vart hem, hämta meyer trollen, och sedan tog vi det lugnt.

Söndagen var vi bara hemma (Rätan) under dagen då det var kalas för Jonna som blivit 7 år. Det firades med tårta och saft. Jonna hade bjudit hem lite kompisar till sitt kalas och de firade lite för sig själva inne på Rummet, M&M fick oxå sitta med inne på Jonna/Mejas rum.

Jacob och Hilma satt med oss andra i köket. Efter tårtan vart Jacob och Hilma lagom kladdiga, så Kim fick äran att bada dem, Undertiden åkte jag och Thomas en liten sväng runt Rätan. Så när vi kom hem var de nybadade. 


Jacob hoppade efter de andra barnen på golvet och kollade läget, på kvällen skulle han utforska lite mer och hittade till trappan ner till kyl och frys, 3 trappsteg kanske, han sträcker sig fram och vurpar. Göran var snabbt på plats och tog upp en ledsen och rädd kille. Efter att man kommit i mammas famn, fått napp och snuttis så var han glad igen. (skulle gått bra iaf om jag inte varit där)

Barn är ju barn och man kan ju inte springa efter dem hela tiden, de ramlar och slår sig, vurpar lite här och där. Men tillsist så lär de sig.

Runt 19 tiden så la jag ner Jacob i sängen med en flaska välling, han somnade gott efter ett tag.

Vi stannde och tittade på BB, efter det så var det dags att åka hem igen. Upp och hämta Jacob som tydligen drömde mardrömmar, då han grät i sömnen. Men han blev glad när jag kom, och skulle komma upp. Thomas startade bilen och jag satt en stund med Jacob i soffan. Sedan tog Thomas över och jag gick och packade ner det som vi skulle ha med oss. Då passade även Kim på att snusa och gosa med Jacob.

Med oss hem fick vi ett par byxor till grabben, tack för de fina byxorna :)

Jacob blev överlycklig när vi satte oss i bilen, han var vaken lite mer än halva vägen innan han somnade, väl hemma vaknade han då bilen stannade. In fixa välling sedan natti natti och han sov fram till 08:10 idag.

En underbar helg har det varit. Nästa helg blir vi hemma då det är dags att fixa lite på dagis. Lekstugan ska fixas till och båten :)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0