11-05-27 Helg

Ja äntligen är det helg, och denna helg (Lördag) ska vi till dagis och ha trevligt med de andra föräldrarna, så kul att med ett föräldrarkooperativ man få verkligen en chans att lära känna alla de andra föräldrarna. Ikväll blir det fredagsmys som vanligt, Jacob ska få bada som han gör varje Fredag. Sedan blir det lite gott att tugga på (majskrokar) Fredagarna med hela familjen blir ju lite korta, men man passar ju på att mysa så mycket som det går.

Vi skulle ju gått ut en sväng jag och grabben, men när det ösregnar är det inte så lockande att gå ut, hoppas att det lugnar ner sig snart.

Jacob ligger för att sova en stund, han behöver fortfarande sova 2 ggr om dagen, men just nu är han lagom glad över att behöva vila. Han skriker inte men ligger och skäller lite då och då, varvat med att må gott med "snuttis" Så lille prinsen somnar nog ganska snart skulle jag tro.

Så istället för att ha gått ut har jag och grabben busat på golvet och haft det roligt. Jacob älskar när man sjunger för honom så det har vi gjort massor, imse vimse spindel är roligast.

Så börjar jag bli så trött på hans blåsor, de svider och är irreterade. Jag hoppas verkligen att de snart försvinner. Men han är duktig med att äta trots sina blåsor, det som inte funkar är drickat (frukt) utan vi kör på med vatten.

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe, sedan slänga in lite tvätt i maskinen, kolla posten och fixa med lite andra sysslor här hemma.



Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0