11-05-31 Vårdcentralen och jobb!!

Ringde Vårdcentralen idag för Jacob's blåsor. Han var så duktig hos läkaren, satt bara och flinade och flörtade. Han fick så mycket beröm av läkaren, det gillas :) Men så är han ju en tålmodig kille med. Blev att köpa hem lite salva till grabben, så nu ska äntligen blåsorna bort!!

Efter besöket gick vi till Thomas jobb, smsade honom om en liten pause, och han svarade snabbt, så kom han och tog en lite puff rast ;) Eftersom det började att regna så tyckte han och jag att ett litet besök på jobbet inte var helt fel, skrev in mig och sedan charmde Jacob alla på Thomas jobb, de blir så glada när Jacob kommer. Senad verkar älska Jacob och Jacob blir alltid lika glad att se honom.

Tillslut vart det dags att gå, då Jacob blev lite trött (slutat att regna), Bäddade ner honom i vagnen och gick in mot byn. Ett besök till apoteket och ett till Ica. Efter det gick jag till Sibylla, såg att klockan närmade sig 13:00 så jag skickade ett sms till Thomas och talade om vart vi var. Efter några minuter dök han upp (lunch) När vi ätit klart så gick vi åt varsitt håll, Thomas till jobbet och jag till jobbintervju.

Gick lysande på jobbintervjun och jag får börja på Tisdag. Tisdag-Fredag 07:00-16:00, och då får jag gå bredvid för att känna på lite hur det är att jobba inom äldrevården. Har aldrig arbetat inom äldrevården bara praktiserat i 1 vecka och på den korta tid lärde jag mig inget då jag inte fick göra något. Men blir annorlunda nu. Thomas har semester när jag "jobbar" så Jacob få mysa med sin pappa hela dagarna ;))

Väl hemma blev det mat, ny blöja och massa bus och lek. Efter ett tag blev han trött, la honom och han somnade direkt. När han sedan vaknade gick vi ut en sväng till. Gick till skogen, men vände ganska fort då vi vart omringade av ett gäng myggor ;) Inte för att jag har ont av mygg, men Jacob kan ju få slippa att bli biten i onödan.

Gick mot gården och då ser vi Thomas komma körandes. Jacob blev lycklig och ville åka bil. Men vi gick in och då vart han lite arg, pekade på bilen och sa "där" Så Thomas gick ut med grabben och satte sig i bilen så han fick en liten stund i bilen iaf. Sedan var han ganska så nöjd. Efter det vart det lite mys, nattbyte, salva och välling.

Och nu sover en trött prins i sitt rum.

Nya tröjorna som vi väntar på

Och



Ja det var vad denna dagen hade att bjussa på.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0