11-10-07 Fredag och kallt!!

Så har hösten kommit och förmodligen för att stanna på en kort visit, jag tror nämligen vintern kommer tidigt här i lilla Sveg :)) Men vad gör väl det, gnistrande vit snö som lyser upp mörkret tackar vi inte nej till. Just nu har vi 8,7 +grader ute, men blir varmare underdagen.

Läste att snön redan kommit uppe i norrbotten och kiruna. Bara den kan vänta med att komma till November så är jag nöjd, för enligt mig är det inte vinter förren i November månad. Men visst längtar jag till snön kommer och man gå ut och åka pulka med Jacob, och leka i snön m.m... En och annan snöboll på pappsen kanske ;))

Idag blir en slappar dag skulle jag tro, Thomas jobbar sent idag, kommer hem lagom till Jacob ska lägga sig för natten. Sedan blir det upp tidigt imorgon då vi ska på kalas i Rätan. Hilma tjejen blir 2 år, stora damen nu :))

Idag när jag lämnade Jacob på dagis så stannade jag en liten stund, men Jacob brydde sig inte om mig mycket inte, alla bilarna var mer lockande, så jag tror och hoppas att han är/blir lite mindre mammig.

Inte för att att det gör mig något alls, jag tycker bara det är underbart. Men samtidigt kan det vara skönt om han kan gå till Thomas då han ex ramlar, eller bara blir ledsen även om jag sitter i samma rum. För Pappa kan ju också trösta och blåsa, och finnas där med kärlek och mycket mer. Men just när han blir ledsen är han mammig och det  förstår jag ju för han går ju hemma med mig på dagarna, när han inte är på dagis.

Sen är jag väl en liten hönsmamma, och det står jag för, men det är mitt val. Så finns det en sak jag "tränar" på och det är att inte vara överbeskyddande, fast jag lyckas bra med att inte vara det.

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sedan röja lite i köket, packa ner lite kläder till Jacob att ha med oss till Rätan och något plagg till oss vuxna med kanske kan var bra ;))

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer
Postat av: Kimsan

Glöm inte trosorna ;)

2011-10-07 @ 19:21:18
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: milla

S :)



Nej då, denna gång ligger de i väskan. Men kommer väl på något annat efter vägen som jag säkert glömt ;)

2011-10-07 @ 22:34:56
URL: http://johanssonochegeklint.blogg.se/
Postat av: Thomas

Troligen... suck ;)



Kram kram... älskar dig :)

2011-10-07 @ 22:36:01
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0