11-10-14 En bra natt

Denna natt har varit en bra natt. Jacob vaknade första gången 00:45, då var vi fortfarande vakna, dags för välling, sedan somnade han om. Vid 4-5 tiden vaknade han andra gången och vart lite ledsen, precis när jag kom ut till köket blev det tyst, var förmodligen bara nappen som var på vift skulle jag tro. Sedan sov jag till Thomas kom och väckte mig då var klockan 08:30. Så idag är man utvilad.

Jacobs humör idag har varit bra, han har mått gott och lekt för fullt, samt hjälpt mig med både tvätt och diskmaskinen. Att få trycka på start knappen det är kul det ;)

Nu ligger en prins och sover gott, när man är förkyld så blir man trött fortare än när man är frisk. Tar på krafterna att leka med en dunder förkylning. Men han är helt klart på bättringsväg. Förhoppningvis kan han gå till dagis på Måndag, Men beror på allmäntillståndet, så Thomas är infomerad om ev en vab dag på Måndag. Då har vi nämligen Matdag, skulle även haft det den 11, men då var det en räddande ängel som tog våran matdag så få jag ta en annan dag som de ska ha. Tur att man kan byta ibland.

Denna vecka har det varit riktig pyjams vecka här hemma. Men man få gå i bara pyjams hela dagen lång när man är sjuk och bara ska vara inne. Få se om vi tar oss ut något idag. Är 0,8- ute och man vill ju inte riskera att han ska bli mer dålig, men så kan frisk luft vara bra även när man är sjuk. Få se hur vi gör, har ju inga måsten att göra. Och märker jag att han inte är på mattan efter vilan så blir helt enkelt inne och bara myser.

Sov gott min prins ♥

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, hade tänkt att duscha när Jacob sover, men då vi ev ska få ny spis idag så skippar jag det. Skulle vara så olyckligt om jag står i duschen när vaktis plingar på och Jacob vaknar. Han kan ju vara lite känslig när han är sjuk och då kan det bli tårar lätt. Men man vet ju själv hur man mår när man är sjuk.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0