11-10-18 Ny spis!!

Klockan 09:15 kom vaktis och ville hälsa på ;) Han hade med sig en ny spis till oss, lilla julafton kan man säga. Jacob kände sig lite lurad, för han kröp lyckligt till dörren i hopp om att det pappa som kom. Kan ju säga att han blev något spak när det var "fel" gubbe som kom in genom dörren. Men när han fick se skruvmejeln så skulle han visa sin, då var det andra miner.

Medan vaktist körde bort den gamla spisen och in med den nya så gjorde jag Jacob redo för dagis, när vi var klara, så satte jag ner Jacob på golvet för att fixa till håret på mig, Jacob hittade genast verktygen som han stolt satte sig vid, men han tog inget utan kände bara på handtagen och var hur lycklig som helst.

Sedan begav vi oss till dagis, inga problem att lämna idag heller.... Nu är han TRYGG på dagis inget snack om saken. Det var Bamse disco idag så Jacob dansade lite med de andra. Efter discot vart Jacob arg, inte ens napp och snuttis hjälpte han vart bara förbannad. Förmodligen trött, han fick i sig mat, och sedan sov han gott ute. När han sedan vaknade så var han en solstråle igen. Och när jag kom så lekte han med en liten scooter som tydligen var poppis, jag försökte lägga undan den när vi skulle gå men då blev han sur, men att lämna den till L var inga problem.

Väl hemma fortsatte Jacob att vara på sitt bästa humör, och jag kunde göra mat medan han lekte. Precis när maten blev klar kom Thomas hem, men vi fick gå ut och säga hej till pappsen då han stannat för att prata lite med grannarna. Jacob tittade efter Thomas men såg honom inte, bara hörde så vi knatade ut vi med. Sedan in och åt.

Efter maten blev det bus på golvet,  Jag och Thomas satte oss på golvet med Jacob, och helt plötsligt så ställer sig Jacob upp. "gå" sa han och reste på sig. Så snart har man 2 små fötter som springer omkring här hemma. Men att krypa och hoppa på rumpan är fortfarande bäst enligt Jacob :)

Vi har inte "tränat" honom på att gå utan han ha fått välja själv när han vill gå, han har ju visat intresse för det länge och han går när han håller oss i handen, går med sin gåvagn och så kan man ju alltid promenera med sin matstol ;))

Nä nu ska jag lägga mig, kan ju vara skönt att lägga sig i tid ibland med :)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0