11-10-28 Surprise!!!!

Så har det hänt... Jacob GÅR!!!!! Så jäkla kul. Idag på fruktsamlingen satt jag och de större barnen och pratde om de små barnen, då W som är 1 år går och då undrede W's storasyster hur "liten" Jacob var. Han är 1 år förklarde jag, var på tösen säger "men han kan inte gå" Bara lite sa jag, något steg då och då. "han få öva" blev svaret.

Sedan vart det lek och helt plötsligt reser sig Jacob upp inne i dockvrån och går ut till matrumet, man blev paff och så lycklig. Fick med en bit på film med så Thomas fick se när han började gå. Sedan när vi kom hem var vi ute lite Jacob ville gå även ute men lite svårare med balansen med skor på, men han är inte den som ger sig upp och kämpa på.

Och nya ord lär han sig hela tiden, och sätta ihop till hela meningar fixar han med (3 ord) även om orden inte alltid hamnar helt rätt, men man förstår ju. Ett ex. "åka bil i"= Åka i bilen.

Mamma
Pappa
Ja
Nej
Inte

Duktig
Kille
Wea= W & S
Kako=Jacob
Lia= L & L
Golgi= M
Yoggi= Yoghurt
Bobbo= Volvo
Bil
Äta
Dricka
Macka
Mat
Smaka
Sko
Dagis

Ja listan kan göras lång, men detta få räcka.

Ja nu är det helg och Jacob får långledigt, han är ledig på Månadg med, då det varit långa dagar på dagis denna vecka. igår och idag blev långa dagar, igår var det ju matdag och idag var jag fröken.

Nä nu blir det lite vila då båda mina älsklingar sover.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0