11-10-30 Normaltid!

Då har man äntligen satt klockan till normaltid igen. Man få sova 1 timme längre :) Och idag när jag klev upp var klockan 08:15. Jacob har alltså redan vänt rätt på dygnet, men vi tjuv startade ju redan förra veckan lite smått, annars kan det ju vara svårt för barn när man ställer om klockan. Jag tror man är lite bortskämmd som har en son som sover skapligt länge på morgonen :) De flesta jag känner med småbarn brukar få gå upp vid 6-7 tiden. Så man få ju vara tacksam så länge Jacob bjuder på sovmorgon.

Så har tydligen Thomas fått fylleringning på sin mobil natten till idag, Att folk inte skäms. Man ringer inte en småbarnsfamilj efter 01:00 på natten om det inte är akut viktigt!! Vilket det inte var i detta fall då. Nu vaknade ju inte Jacob tack och lov, men iaf. Och har man dessutom sagt upp alla bekantskap så ringer man väl inte alls?? Eller har jag missat något?? Nå ja nog om detta, blev bara så paff när Thomas berättade detta för mig.

För övrigt är det bara fin fint här, har börjat att bli riktigt kallt på nätterna nu, men på dagarna är det skönt ute. Ännu behövs inga vinterkläder. Höstvärmen är lång i Sveg detta år. Brukar normalt sett vara kyligare än vad det är nu vid den här tiden. Men kylan kommer och snön med, återstår bara att se när.

Så var vi på 1-års kalas igår då grannens tjej fyllde år. Många presenter hade hon fått stora tjejen. Jacob gav henne en boll och ett pussel.

Och idag var jag och grannen på matbeställningsmöte på dagis. Det var mycket att hålla reda på men vi ska nog fixa det. Vi hjälps åt i början så ska det ordna sig. Har man bara kommit in i det hela så ska det inte vara några problem.

Nej. nu ska det vikas och hängas tvätt innan Jacob vaknar. Sedan blir det bus och ev en tur ner till Ica, ska köpas hem propplösare och nya nappar till Jacob. Så ska han få inviga sin reflexväst med. Köpte på dollar Igår, 20 kr billigt och bra. Annars kostar de ju runt 100 kr. Så man tjänar ju på att köpa på dollar ;)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer
Postat av: Faster Nena

Skönt med kyla, tycker ju jag då :o)

Gillar november, om det inte kommer snö då vill säga.



Fyllesamtal har jag fått många gånger, men då ifrån såna som velat komma och hälsa på mitt i natten, eller fylledilla om hur mycket dom älskar mig, men hatfylledille har jag aldrig varit med om :o/



Pussa på fasters älskade lille vän <3

2011-10-30 @ 16:41:40
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0