11-09-02 Fredagsbus!!

Idag på morgonen laddade vi dagen med en flaska välling. Vid 9-tiden blev det gröt och efter det en massa bus med grabben. Nu har han sovit i ca 40 min då batterierna tog slut. Men det är tufft att gå på dagis när man är en liten kille. Så att få vara hemma en fredag är inte helt fel.

När Jacob vaknat blir det luch, sedan en sväng till dollarstore för att titta efter en bärplockare. Med eller utan så går vi sedan till skogen och plockar lite bär. Med ska vi ha oss: Banan, dricka, leksaker och napp och snuttis. Jacob kommer få vara på marken och leka och plocka lite bär han med. Att bara sitta i vagnen är ju inte någon höjdare när det finns så mycket spännande att leka med. Egen "hink" ska han få med, så får man se vad det blir för spännande han stoppar ner i sin "hink" :)

Thomas kom den briljanta idén att om jag plockar blåbär så ska han koka blåbaärsylt, den enda sylten jag äter :) Naturel yoghurt ocg blåbärsylt är mums :) Sen är det ju gott att äta frysta blåbär rakt upp och ner med.

Nä nu ska jag ta och klä på mig om vi ska komma någonstan på eftermiddagen och så ska jag börja med lunchen :)


Gårdagens blåbärsfynd :) Blev ca 1 kilo. Han inte att plocka så mycket mer då det var dags att bege sig hem för att hämta prinsen på dagis :)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0