11-09-01 Torsdag, kort dag på dagis!

Idag valde jag att ha Jacob en kort dag på dagis, och imorgon är han ledig. Blir extra lång ledigt för honom. Är det bra väder imorgon så ska vi gå till skogen och plocka lte mer blåbär. Thomas ha tagit åt sig äran att koka blåbärsylt om jag plockar. Men jag plockade mest för att att det är gott med frysta bär och nyttigt. Till en början var det tänkt att jag bara skulle plocka lite för Jacobs skull, men det är ju mysigt att gå i skogen så då kunde jag ju lika gärna plocka till hela familjen.

Så imorgon ett snabbt besök till dollar för att se om de har någon bärplockare eller vad det heter. Annars får vi plocka förhand jag och Jacob, men dethar ju gått bra förrut så då gör det nog det nu med, tar lite längre tid bara.

Idag fick jag ihop nästan 1 kilo till. Så några mer kilon ska jag nog få ihop till innan jag är nöjd.

Nu ska jag gå och vara social med älsklingen.

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram

 


Kommentarer
Postat av: Kimsan

Plockar du för hand så slipper du ju näst intill att rensa bären ;)

2011-09-01 @ 22:20:05
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0