11-09-09 Sorterat kläder!

Idag vaknade man kl 06:00 då var det välling som gällde enligt Jacob för att sedan somna om och sova till 07:30 ca. Efter det var det bus för hela morgonen som gällde. kl 09:30 tog vi en liten promenad innan vi skulle till dagis. Vi gick ner till tjärn och tittade på vattnet, och som vanligt när det gäller Jacob vill han ju bada när han ser vatten. Men denna gång fick han inte, för kallt att bada ute nu.

Sedan vände vi och gick till dagis, Jacob lekte nästan direkt han kom in. Först var han tvungen att flörta in sig hos L så han kunde ta lite frukt. Efter frukten blev det full fart på grabben, bilarna är bäst enligt Jacob. Jag stannade en stund, och när jag sa hej då och gick trodde jag att det skulle bli liv i luckan som vanligt när jag går, men peppar peppar, han klagade lite bara och jag han inte mer än att få på mig skorna så blev han tyst. P hade tydligen hittat något spännande till honom :)


Undertiden Jacob är på dagis har jag passat på att lägga undan Jacobs sommarkläder, och sådant som är för litet/stort. Och tagit fram höst/vinterkläder. Men det är inte lite kläder Jacob har, han skulle behöva 1-2 garderober till. Men man få göra så gott man kan. Ordning och reda är det iaf :)

Jag har ju inga kläder sedan jag var lill-liten så då känns det viktigt för mig att det finns efter Jacob, som han kan få titta på när han blir äldre och kanske något kommer till användning när/om han själv bildar familj om en ca 20-30 år. Jag sparar ju inte på allt, men på en heldel.

Så går tvätt/diskmaskinen flitigt här hemma som vanligt. Och under tiden som de jobbar ska jag gå över till dagis fylla i tiderna för nästa vecka och sedan går vi hem och har Fredagsmys jag och prinsen fram tills våran kung kommer hem, då blir det familje Fredagsmys som heter duga :)

Ha det gott alla trogna bloggläsare... Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0